Hatalmas beruházást hoz Győrbe az Audi

Audi Hungaria

Az Audi Hungaria Zrt. 120 milliárd forintos beruházással bővíti portfólióját a MEB ECO hajtásokkal – jelentette be június 21-én délelőtt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Alfons Dintner az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, Simon Róbert Balázs parlamenti képviselő és Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria Zrt. motorgyártásért felelős igazgatósági tagja közösen Budapesten a Külügyminisztériumban.

A sajtótájékoztatón először Alfons Dintner mondta el a beszédét, aki magyarul köszöntötte a megjelenteket. Az Audi Hungaria vezetője hangsúlyozta, hogy a járműipar átalakulásához a cégnek is alkalmazkodnia kell, amit a termékportfólió átalakításával tud megtenni a vállalat. „Jövőbe mutató termékeinkkel és kompetenciaalapú szolgáltatásainkkal továbbra is fontos szerepet töltünk be a Volkswagen Csoportban és hozzájárulunk Magyarország sikereihez” – fogalmazott Alfons Dintner.

Az eseményen bejelentett MEB ECO (Modularer E-Antriebs-Baukasten – modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtásokat a Volkswagen Csoport kis méretű elektromos autóiba építik be. Győrben a tervek szerint 2025-ben kezdődik a termék sorozatgyártása, amihez egy új gyártóterületet alakítanak ki.

Képzésekkel készülnek

Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy a vállalat több éves tapasztalattal rendelkezik az elektromos hajtások technológiája terén. Mint fogalmazott, a jelenlegi évi százezres volumen hamarosan kiegészül a PPE hajtások gyártásával, 2025-ig pedig a MEB ECO motorcsalád is megérkezik Győrbe.

A sorozatgyártás beindításáig az Audi Hungaria felkészíti a dolgozóit az új technológiára, valamint hozzásegítik a munkatársakat az új alkatrészek gyártásához szükséges kompetenciák elsajátításához – árulta el Robert Buttenhauser.

Kockázat nélkül nincs siker

Simon Róbert Balázs, a Győrt is magába foglaló választókerület parlamenti képviselője elmondta, hogy 1993-ban indította el az Audi a termelését Győrben, azóta folyamatos a fejlődés a gyárban és a városban is. „Nyolc éve vagyok a város képviselője a parlamentben, azóta évente minimum egy mérföldkövet jelentő bejelentés történt” – jelentette ki.

A képviselő Alfons Dintnert idézve elmondta, hogy egyre inkább háttérbe szorulnak a benzines és dízelmotorok, és az tud nyerni a csatában, aki kockázatot vállal, azaz fejleszt – ehhez a város nevében sok sikert kívánnak az Audinak és támogatják is a céget céljaikban.

Hatalmas beruházás, több száz új munkahely

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopát az autóipar jelenti, az elmúlt évtizedben zajló rendkívüli fejlődést számokkal könnyű igazolni: 12 év alatt 3600 milliárdról 9400-ra nőtt az ágazat termelési értéke, idén pedig esély van a 10 ezer milliárdos álomhatár elérésére – fogalmazott a miniszter hozzátéve, hogy Magyarország a világon a huszadik legnagyobb járműipari exportőr, miközben lakosságszámra csak a 95. legnagyobb ország.

Az Audi Hungaria és a mindenkori kormány közötti együttműködés sikertörténet, ma 13 ezer munkavállaló dolgozik a cégnél, de a kiszolgálóvállalatokkal együtt mintegy 25 ezer embernek biztosít megélhetést. A miniszter hangsúlyozta azt is, hogy az Audi Hungaria élén jár az elektromobilitásban is (nemrégiben készült el a 300 ezredik villanymotor Győrben), és így a magyar autóipar is felkészült az elektromobilitás korszakára – ebben rejlik a jövő gazdasági növekedésének az esélye, tette hozzá.

Az esemény végén Szijjártó Péter kiemelte, hogy a fejlesztés megerősíti Magyarország pozícióját az elektromos járműiparban. A beruházás volumene 120 milliárd forint, ehhez az állam 8,5 milliárd forint támogatást nyújt. A beruházás 500 új munkahelyet teremt Győrben.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Forrás: Autopro.hu