A minőség iránti elkötelezettség a Kontron „titka”

A Magyarországon több mint harminc éve jelen lévő Kontron partnerei között egyre nagyobb számban találunk járműipari vállalatokat, így a cég időszerűnek érezte, hogy a Magyar Gépjárműipari Egyesület tagjává váljon. Nyirő Ferenc, a Kontron Hungary Kft. Ipari digitalizációs üzletágának vezetője adott interjút a belépés alkalmából.

– A világ számos országban jelen lévő Kontron csoport tagjaként működő vállalat portfóliója a vállalatirányítási és szoftver szolgáltatási megoldásoktól, az ipari termék-életciklus menedzsment rendszereken és az IT infrastruktúrán (hálózatépítés, szerver- és tároló rendszerek, virtualizáció) keresztül az IT biztonsági megoldásokig terjed. Melyik a leghangsúlyosabb része a tevékenységüknek?

– Nehéz kiemelni bármelyik területet is, hiszen pontosan a 360 fokos, holisztikus megközelítés adja a kínálatunk erősségét. Úgy építettük fel a termékportfóliónkat, hogy a termelő, gyártó cégek számára teljeskörű IT megoldásokat tudjunk adni alfától omegáig, egy kézből. Versenytársaink döntő többsége csak részterületeken tud rendszereket szállítani. Mi a teljességre törekszünk.

A tapasztalataink alapján a különböző szoftverek közötti területek általában a senki földjét képezik, és az IT cégek egy része kerüli ennek a problémának a megoldását. Ezzel szemben mi vállaljuk az IT rendszerek közötti integrációt is, felszámolva ezzel a szigetszerű működést.

– Milyen arányban van jelen a járműipar a Kontron partnerei között?

– A járműiparral elsősorban a Kontron Ipari Digitalizáció üzletága működik szorosan együtt. Az üzletág ügyfeleinek mintegy 40 százaléka kötődik a járműiparhoz. Ügyfeleink között megtalálhatók az OEM-ek, és a különböző szintű beszállítók egyaránt.

– Több mint harminc éve jelen van (elődjeivel együtt) Magyarországon informatikai vállalatként a Kontron. Hogyan lehetséges egy ilyen gyorsan változó területen ennyi időn keresztül sikeresen fennmaradni?

– A titok a minőség iránti elkötelezettség, az ügyfélközpontúság és az adaptációs képesség. Szolgáltatásainkat folyamatosan fejlesztjük, kollégáinkat állandóan képezzük. A legmagasabb szintű nemzetközi standardok szerint dolgozunk.

Ügyfeleinket megbecsüljük, és bizalmon épülő hosszútávú kapcsolatokat építünk velük. Ha egy termékünkkel elégedettek, utána megnyílik számunkra a lehetőség az együttműködés kiszélesítésére. A vásárlói elégedettség egyik nemzetközileg elfogadott mérőszáma a Net Promoter Score (NPS). Ezt két éve mérjük, és mindig 60 pont fölötti értéket értünk el, ami magasnak számít ebben a szektorban.

A termékportfóliónkat tudatosan alakítjuk, és igyekszünk mindig egy kicsivel a piac előtt járni. A stabil, már érett termékek mellett keressük az új, ígéretes lehetőségeket is. Az új technológiák bevezetése esetén mindig fel kell vállalni valamekkora kockázatot, hiszen olyan irányokat, termékvonalakat, technológiákat is felderítünk, amiket mások még nem. A cégünk tőkeerős, és megtehetjük, hogy befektetünk a jövőbe. Ez a fajta kísérletező attitűd mindig kitermel olyan sikerre ítélt új termékvonalakat, amik a meglévők mellett garantálják a hosszútávú fejlődésünket.

– Miért három évtized után döntöttek a MAGE-tagság mellett? Milyen előnyöket várnak a tagságtól?

– Az ügyfélkörünk egyre nagyobb része a járműiparban tevékenykedik. Az autóipar szemünk előtt zajló rendkívül gyors átalakulása komoly kihívások elé állítja az európai, és így a magyar járműipari cégeket is. Digitalizáció és technológiai fejlesztés nélkül a vállalatok le fognak maradni az éles nemzetközi versenyben. Úgy gondoljuk, hogy a MAGE tagjaként talán jobban tudjuk képviselni a digitális transzformáció szükségszerűségét az autóiparban, és közvetlenebb kapcsolatot tudunk ápolni a szektor meghatározó szereplőivel.