Lépéskényszerben az európai autóipar

2024 hozza meg a kínai autóipar számára az európai áttörést, vagy maradt még néhány éve hagyományos szereplőknek felvenni a versenyt? Hogyan tudják biztosítani a hosszútávú sikerességet a hazai beszállítók, és miként tudnak bekapcsolódni az elektromosautó gyártásba? A Portfolio és a MAGE március 20-21-én rendezi meg a Járműipar 2024 konferenciát, amelyen meghatározó járműipari szereplők és szakértők vitatják meg az iparágat érintő legégetőbb kérdéseket.

Magyarországot is kétségkívül elérte a világtrend: az elektromobilitás berobbanásával együtt már szinte megszokott látvánnyá váltak az utcán a kínai autók, és bár az egyelőre kevéssé ismert márkajelzésekre némileg kétkedve nézhetnek a vásárlók, tavaly is elfogyott több mint 1500 darab belőlük a piacon. A kínai márkák térhódításának legújabb mérföldköve a várhatóan Szegeden felépülő BYD autógyár, amely az első lesz egész Európában.

A piaci helyzet drasztikus változásai az európai autógyártókat és a hazai autóipari beszállítókat is kihívások elé állítják, nemcsak a versenyképességük, hanem az életképességük megtartása érdekében is komoly stratégiai döntéseket kell meghozniuk. Hogyan lehet versenyezni a kedvező árfekvésű kínai modellekkel, hogyan lehet bekapcsolódni az elektromos autókhoz szükséges alkatrészek gyártásába, miként lehet a kínai márkák beszállítóivá válni, hosszútávon is biztosítva a versenyképességet? Mindezt olyan makrogazdasági környezetben, amit a klímacélok és ESG vállalások megvalósítása, a munkaerőhiány és a megnövekedett termelési költségek határoznak meg.

A Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) közös szervezésében megvalósuló Járműipar 2024 konferencián mindezekre a kérdésekre az autóipar vezető szereplői és szakértői igyekeznek válaszokat találni. A Kecskeméten március 20-21-én megrendezett konferencia első két szekciójában nagyvállalati és KKV vezetők beszélik át a magyar gazdaságot is érintő autóipari trendek hatásait, versenyképességi kérdéseket és a megváltozott piaci környezethez való alkalmazkodás lehetőségeit.

A kávészünet után a téma középpontjába az energiaválság kezelése és a termeléshatékonyság növelése kerül. A magas energiaárak jelentős költségoldali versenyképességi hátrányt okoznak a járműgyártásban, így továbbra is égető probléma az energiabeszerzés- és felhasználás optimalizálása, a tudatos energiamenedzsment megvalósítás a napi működésben. De hogyan lehet jól csinálni?

A munkaerőhiány vagy a külföldi munkások alkalmazása továbbra is aktuális, és egyben egyre több indulatot szülő téma. A digitalizáció, automatizáció, AI térnyerése részben megoldást nyújthatnak a munkaerőgondokra, azonban a beruházások költségei támogatások nélkül igen magasak lehetnek. Az első délutáni szekcióban a vállalatvezetők és más érdekelt szereplők igyekeznek megtalálni az egyensúlyt a technológia adta lehetőségek és a humánerőforrás-bevonás mértéke között.

Az első nap utolsó szekciójában a zöldítési szándék egyre nagyobb nyomásának kezeléséről lesz szó, hiszen az EU-s klímacélok elérése a teljes iparág jövőjét meghatározó kérdéssé vált, amelyben ráadásul a hagyományos európai szereplőknek is számos feladatuk van még. A meghívott szakértők arra keresik a választ, hogy vajon beletörik-e az iparág bicskája a fenntarthatósági törekvések megvalósításába, vagy „egyszerűen csak” a piac átrendeződése várható? Hogyan lehet előnyt kovácsolni az esetleges lemaradásból, milyen beruházásokat kell meglépni a fejlődéshez?

A munka után jöhet egy kis szórakozás – a szakmai program zárásaként állófogadás, italkínálat és esti program nyújt kikapcsolódási és networking lehetőséget. Foglaljon szállást a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpontba az alábbi email címen: [email protected]

A rendezvény második napján, március 21-én pedig a gyakorlati tapasztalatszerzésé lesz a főszerep, egész délelőtt szervezett csoportokban látogatható lesz néhány közeli gyár, így testközelből is megismerhetők a jó gyakorlatok és az automatizációs fejlesztések előnyei.

Teljes program és részletek a konferencia oldalán itt.

Kinek érdemes eljönnie?

Mindenkinek, akit érdekel a téma, de különösen javasoljuk a

  • gyártó és termelő vállalatok felső vezetői számára minden szektorból
  • járműgyártók (OEM) – Rendszerintegrátorok (TIER1) – Technológia beszállítók (TIER2) – Alapanyaggyártók (TIER3) vezetői és szakértői
  • logisztikai vállalatok,
  • technológia cégek, IT-fejlesztő és IT-biztonsági vállalatok, start-up vállalkozások
  • bankok, pénzintézetek, finanszírozói oldal képviselői
  • ügyvédi irodák, tanácsadó cégek
  • autóipari szervezetek, klaszterek, szabályozó hatóságok
  • energiaszolgáltatók
  • HR tanácsadók

számára, és azoknak, akik szeretnék bővíteni kapcsolati hálójukat, keresik az üzleti networking lehetőségeket a szektorban. Bővebb információ és regisztráció a konferencia oldalán.

A MAGE-tagvállalati résztvevők ez alkalommal is 20 százalékos kedvezménnyel szerezhetik be belépőjegyeiket.