Három évtizede tart a Magyar Suzuki sikertörténete

Szijjarto_Peter_ellatogatott_a_Magyar_Suzukihoz_1

A Magyar Suzuki – a japán anyavállalat máig egyetlen európai gyártóegységeként – idén ünnepli alapításának 30. évfordulóját. A vállalat a kezdetektől fogva teljeskörű gyártótevékenységet folytat Magyarországon, három évtizeddel ezelőtti megalakulása óta mintegy 3,6 millió Suzuki készült Esztergomban.

A jeles évforduló és az évtizedek óta tartó sikeres együttműködés alkalmából Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter; Völner Pál, államtitkár, miniszterhelyettes; Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnök-vezérigazgatója; illetve Hernádi Ádám, Esztergom város polgármestere ellátogatott az esztergomi gyártóhoz. A vendégek a vállalat, egyúttal a hazai autóipar jövőjéről beszélgettek a Magyar Suzuki két hónapja kinevezett vezérigazgatójával, Atsumi Masato-val.

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek a Vitara és az SX4 S-CROSS modellek, melyekből az európai uniós piacokra mára kizárólag hibrid modelleket gyártanak. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A magyar- és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.

A Magyar Suzuki üzleti eredményeinek kulcsa kezdettől fogva az érintettekkel való szoros együttműködés. A cég munkatársai, beszállítói, partnerei, márkakereskedői és szervízhálózata, hozzávetőlegesen 10 000 ember írja és alakítja a vállalat történetét, 2012 óta stratégiai partnerségben a mindenkori kormánnyal. A személygépkocsigyártás ma az ország GDP-jének 5-6 százalékát adja. A járműipari beszállítók további 8-9 százalékot tesznek hozzá a bruttó hazai termékhez.

„Elkötelezettek vagyunk a zöldebb jövő mellett, amiben úgy gondoljuk 10 évig még a hibrid meghajtásé lesz a fő szerep a piacon. A Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a Magyar Suzukinál is ebbe az irányba indultunk el. Ahogyan az alapításunk óta mindig, ezen az úton is partnereinkkel és beszállítóinkkal közösen szeretnénk haladni, kölcsönösen segítve egymást.” – osztotta meg a cég jövővel kapcsolatos terveit a vezérigazgató.

A Magyar Suzuki a magyarországi beszállítói hálózatát is fejlesztette: csak az utóbbi néhány évben 9 oktatást tartott összesen 145 beszállítónak a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel együttműködésben.