Az ACEA tudomásul veszi, hogy a tavaly indított szubvencióellenes vizsgálat első megállapításai alapján az Európai Bizottság ideiglenes kiegyenlítő vámot vet ki a Kínában gyártott elektromos autók behozatalára.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a kínai elektromos autók ellen kiszabott ideiglenes vámokkal kapcsolatban kiadott közleményében következetesen megerősítette, hogy a szabad és tisztességes kereskedelem elengedhetetlen a globálisan versenyképes európai autóipar megteremtéséhez, miközben az egészséges verseny ösztönzi az innovációt és a fogyasztók választási lehetőségeit.
Mint írják, a szabad és tisztességes kereskedelem egyenlő versenyfeltételek garantálását jelenti minden versenytárs számára, de ez csak egy fontos eleme a globális versenyképességnek.
„Ahhoz, hogy az európai autóipari szektor globálisan versenyképes legyen, mindenekelőtt egy robusztus ipari stratégia kell az elektromobilitás terén” – mondta Sigrid de Vries, az ACEA főigazgatója.
„Ez azt jelenti, hogy biztosítani kell a kritikus nyersanyagokhoz és megfizethető energiához való hozzáférést, koherens szabályozási keretet, elegendő töltési infrastruktúrát az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás hajtásokhoz egyaránt, piaci ösztönzőket és még sok egyéb feltételt” – tette hozzá.
A tavaly indított szubvencióellenes vizsgálat most a védővámok tükrében több hónapig folytatódik, amíg a Bizottság nem dönt arról, hogy javasol-e – és ha igen, akkor milyen – végleges szubvencióellenes intézkedéseket. A tagállamok ezután szavazhatnak egy esetleges javaslatról.