Színvonalas szakmai rendezvényekkel jelentkezett idén a MAGE


A Magyar Gépjárműipari Egyesület az idei évben is társszervezőként vett részt a magyar járműipar legfontosabb szakmai rendezvényein, amik mellett vezetői találkozókon és a MAGE szakmai fórumainak saját eseményein is megvitatták a legégetőbb ipari kérdéseket 2024-ben.

A mögöttünk hagyott évben az első nagyobb járműipari rendezvény a márciusi Portfolio-MAGE Járműipar 2024 konferencia volt. Az esemény keretei között megrendezett Vezetői kerekasztalon a hazai járműipart meghatározó gyártói és nagyvállalati szereplői trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról beszélgettek a hazai járműipar legnagyobb beszállítói és kkv szereplői. A résztvevők kiemelték: a legnagyobb kihívást az elektrifikáció, a jogszabályi nyomás és a kínai gyártók előretörése jelenti.

Májusban került megrendezésre a Hungexpo területén az Automotive Hungary, Ipar Napjai és MACH-TECH kiállítás a MAGE társrendezésében, amivel párhuzamosan tartotta meg éves rendes közgyűlését az egyesület. A közgyűlésén a szervezet elnöke, Krisztián Róbert ismertette az autóipar legfontosabb számait, majd Kilián Csaba ügyvezető-főtitkár tájékoztatta a tagokat az egyesület fejlődésének eredményeiről – már 73 tagot számlál a MAGE. Magán a kiállításon több mint 14 ezer látogató jelent meg, így egy kifejezetten sikeres rendezvényről beszélhetünk.

A közgyűlés mellett sor került a már hagyományosnak számító B2B Fórumra is. Nagy sikernek bizonyult a MAGE, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ), valamint a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ által közösen szervezett rendezvénye, mivel ez alkalommal több mint háromszáz tárgyalás zajlott.

Fókuszban a kínai vállalatokkal való kapcsolat

Kimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg a HIPA, a Magyar Befektetési Ügynökség, a MAGE és a Magyar Járműipari Szövetség közös szervezésű, az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát októberben. A fórum kifejezetten fontos szerepet töltött be a kínai gyártók és a magyar beszállítók közötti kapcsolat kiépítésében.

A MAGE már említett bővüléséből több kínai vállalat is kivette részét, ennek köszönhetően közelebb kerülhetnek egymáshoz a magyar és kínai járműipari cégek.

Újabb sikeres konferencia

Az idei évben immár harmadszor került megrendezésre a MAGE és az autopro.hu közös konferenciája a három pillérre épülő TECHTOGETHER+ rendezvény keretei között – a konferencia mellett szakkiállítást és mérnökhallgatói versenyt tartottak.

A konferenciát Kilián Csaba, a MAGE főtitkára és Dr. Nagy Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium Iparügyekért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg. A nyitóbeszédekben a járműipar globális kihívásairól és az európai versenyképességről esett szó, valamint Nagy Ádám ismertette a kormány elektromosautó-vásárlást ösztönző javaslatait.

A három szekcióból álló járműipari szakmai találkozón az automatizáció és a mesterséges intelligencia a termeléshatékonyság összefüggésében, a digitalizációs kihívások, valamint a fenntarthatóság és az ESG témákban hallhatattak előadásokat és szerezhettek az alkalmazkodáshoz nélkülözhetetlen információkat a résztvevők.

A magyar járműipar krémje

November elején a hazai járműipari szektor 70 kiemelt képviselője gyűlt össze Tatabányán a Bridgestone üzemében, ahol egy kétnapos szakmai rendezvényre került sor. A MAGE exkluzív vezetői fórumán a legújabb iparági trendek és fejlesztések kerültek fókuszba.

A konferencián az előadásokat Krisztián Róbert elnök indította, aki beszámolt a MAGE 2024-es eredményeiről és tevékenységéről. Dr. Nagy Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára, elsősorban a magyar kormány versenyképesség javító, gazdaság fejlesztési lépéseiről tájékoztatta a résztvevőket. A rendezvény második napján a résztvevőknek lehetőségük nyílt gyárlátogatások keretében megtekinteni az AGC Glass Hungary Kft., a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. és a Tom- Ferr Zrt. tatabányai egységeit.

Szakmai fórumok

A MAGE szakmai fórumain a legjobb gyakorlatok egymás közötti megosztása zajlik, emellett itt számos olyan lobbitéma indul el, ami érzékenyen érinti a magyar autóipar szereplőit. A Fenntarthatósági Szakmai Fórum legfőbb témája az idei évben az ESG-re való felkészülés volt, a Versenyképességi Szakmai Fórum a magyar járműipar további fejlődésének elősegítése érdekében jött létre, emellett természetesen a tagvállalatok versenyképességének növelése is célja.

A HR Szakmai Fórum több javaslattal is jelentkezett 2024-ben, többek között a harmadik országból érkező munkavállalók foglalkoztatására vonatkozó törvényjavaslat előkészítésében is aktívan, javaslatokkal vett részt.