Izgalmas programmal vár a tizedik Járműipar 2025 konferencia


Március 26-27. között már tizedik alkalommal szervezik meg a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület Járműipar 2025 konferenciáját, melynek idén Győr ad helyszínt. Nézze meg a rendezvény programját és szerezze be belépőjét!

A kétnapos Járműipar 2025 konferencia szokásos programjaként a rendezvény első napja, március 26. a szakmai előadásokról és beszélgetésekről szól, míg március 27-én gyárlátogatásokon vehetnek az érdeklődők az Audi Hungaria Zrt.-nél, a Dana Hungary Kft.-nél és a Rába Járműipari Holding Nyrt.-nél.

A konferencia kiemelt témái:

  • A globális járműipart érintő kihívások, hazai helyzetkép és versenyképesség
  • Európai versenyképesség, a kínai vámok bevezetésének lehetséges hatásai
  • Mennyire tudnak alkalmazkodni az ázsiai befektetők a magyar piachoz és hogy kapcsolódhatnak a magyar beszállítók hozzájuk?
  • Termeléshatékonyság, automatizáció, robotizáció, digitalizáció, AI – ki hogyan csinálja már most és milyen lehetőségeket tartogat?
  • Az elektromobilitásra átállás kihívásai – kire milyen hatással van az elektrifikáció és mennyire lesz gyors valójában? Hogyan lehet az elektromos hajtás piacát megerősíteni?
  • Energiaköltségek, – beszerzés és energiahatékonysági beruházások – nagyvállalati és kkv kihívások
  • Gyártászöldítés, biodiverzitás, fenntartható ellátási láncok, ESG – Hol tartanak a nemzetközi cégek és hogyan tudják segíteni a hazai beszállítókat?
  • Hogyan készülhet egy vállalat a megváltozott munkavállalói igényekre? Motiváció, technológiai átállás, új generációk kezelése, külföldi munkavállalók bevonása

A szakmai nap (03.26.) részletes programja:

08:50–09:15 Regisztráció

  • 1. Szekció: Hogyan látják a járműipari szereplők a globális piaci helyzetet és hatását a magyarországi termelésre 2025-ben?

Hatalmas verseny folyik az új technológiák terén a járműiparban Európa és Kína, illetve Európa és az USA között. Az iparág évek óta komoly kihívásokkal küzd, az elektromobilitásra való kényszerű átállás, a meglehetősen szigorú Európai Uniós szabályok, mind komoly fejtörés elé állítják a tradicionális autógyártókat. Melyek a legnagyobb kihívások, amelyek a hazai operációt is alapvetően befolyásolják a következő években?

09:15 – 09:25 Köszöntő, megnyitó

Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média (Portfolio Csoport)

Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

09:25 – 09:45 Keynote presentation

Michael Breme, Chairman of the Board, Audi Hungaria

09:45 – 10:00 Keynote előadás

10:00 – 10:40 OEM vezetői kerekasztal

A hazai járműgyártók trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról

Moderátor: Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

Beszélgetés résztvevői:

  • Krisztián Róbert, vezérigazgató-helyettes, Magyar Suzuki Zrt.
  • Les Zoltán, Igazgatósági tag Járműgyártás, Audi Hungaria Zrt.
  • Mesics Olívia, gyár­igazgató, ügyvezető igazgató, Opel Szentgotthárd Kft., Stellantis

10:40 – 11:20 Beszállítói vezetői kerekasztal

A hazai járműipar meghatározó vevői, nagyvállalatai trendekről, beruházásokról, válságkezelésről, versenyképességről és fejlesztési irányokról

Moderátor: Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület

Beszélgetés résztvevői:

  • Dedéné Novotni Anna, alelnök, Hajdu Cégcsoport
  • Hetzmann Béla, elnök-vezérigazgató, Rába Járműipari Holding Nyrt.
  • Dr. Keszte Róbert, a Continental Architecture and Networking üzleti területének globális termelésért felelős vezetője, a Continental cégcsoport magyarországi országigazgatója
  • Charles Wassen, General Manager, Country Operations Lead, Dana Hungary Kft.

11:20–11:50 Kávészünet

  • 2. Szekció: Európai versenyképesség és elektromobilitás – 2025 kulcskérdései

A magyar járműipar számára létfontosságú lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével hogyan alakul a német autógyártók piaci részesedése Európában. Ki milyen lépéseket tesz a versenyképesség fenntartása érdekében nehezített pályán? Mennyire tudta lekövetni Európa az elektromobilitásra való átállást és hol tartunk most?

Hogyan tudnának a magyar beszállítók minél jobban együttműködni az elkövetkezendő időszakban a Magyarországon letelepedő kínai, ázsiai új vállalatokkal?

11:50 – 12:05 Előadás

12:05 – 12:20 Előadás

12:20 – 13:00 Panelbeszélgetés: Együttműködés és új beszállítói lehetőségek a globális piacon

13:00–13:45 Ebédszünet

  • 3/A Szekció: A versenyképesség új szintje: emberi erőforrás és technológiai fejlesztések

Az európai autógyártóknak és beszállítóiknak nagy kihívás jelent a termelékenység, a költséghatékony termelés. Digitalizálni, robotizálni, automatizálni nem egyszerű, viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy felvehessék a versenyt az új létesítményekkel, ahol már a teljes gyártás nagyon magas szinten automatizált.

Ráadásul a szuperfejlett technológiák is csak akkor bizonyulnak hasznosnak, ha alkalmazásukra a munkavállalók is felkészültek. De hogyan tudjuk ötvözni az elérhető új technológiákat a meglévő humán erőforrással annak érdekében, hogy jobb üzleti eredményeket érjünk el? 2025 dupla kihívása: HR menedzsment és digitalizáció, AI gyakorlati alkalmazása a termelésben.

13:45 – 14:00 Előadás

14:00 – 14:45 HR kerekasztal: Hogyan készülhet egy vállalat a megváltozott munkavállalói igényekre? Motiváció, technológiai átállás, új generációk kezelése, külföldi munkavállalók bevonása

14:45 – 15:30 Panelbeszélgetés: Termeléshatékonyság, automatizáció, robotizáció, digitalizáció, AI – ki hogyan csinálja már most és milyen lehetőségeket tartogat az előremenekülésben?

  • 3/B Szekció: Fenntarthatóság, energiahatékonyság, megtérülés

A környezetvédelmi és fenntarthatósági kérdések, így az ESG is nagyon komoly kihívások elé állítják akár a magyar, akár az európai járműipari cégeket. Az új szabályoknak történő megfelelés komoly adminisztratív terhet jelent, a szén-dioxid kibocsátással kapcsolatos kvóták 2025-től pedig úgy szigorodnak, hogy az elektromos autók piaca nem növekedett a megfelelő mértékben. Mindemellett az európai energia árak továbbra is lényegesen magasabbak a versenytársainknál, s ez jelentős hátrányt jelent főleg a nagyobb energiaigényű gyártás esetén.

A fenntartható fejlesztések és zöldítés irányába ható globális lépéskényszer tovább alakítja a világ autóiparát – ki hogyan tud kapcsolódni a trendekhez és hogyan állítható a fenntarthatóság a megtérülés szolgálatába?

13:45 – 14:00 Előadás

14:00 – 14:40 Panelbeszélgetés: gyártászöldítés, biodiverzitás, fenntartható ellátási láncok, ESG, körforgásos gazdaság – hogyan jelenik meg a járműiparban? Lehetőségek és jó gyakorlatok

14:40 – 15:20 Energia kerekasztal: Ki hogyan alakítja át energiabeszerzési- és felhasználási stratégiáját az új kihívásoknak megfelelően? Milyen energiahatékonysági beruházások támogatják leginkább a költséghatékony működést?

15:20–15:40 Kávészünet

  • 4. Szekció: Új irányok a járműipar versenyképességében: hadiipar és akkumulátor gyártás

Az akkumulátorok területén az európai gyártók ázsiai függősége jelentős, a technológia fejlesztésben jelentős lemaradásunk van. Várhatóak e olyan európai technológiai fejlesztések, melyek ezt a függőséget oldani tudják? Hogyan tudnak a hazai vállalkozások bekapcsolódni az ellátási láncba?

Továbbra is komoly figyelmet érdemlő trend a hadiipar fellendülése. Milyen követelményeket támaszt és milyen lehetőségeket nyit a hazai gyártók, beszállítók előtt?

15:40 – 16:20 Panelbeszélgetés: A hazai akkumulátorgyártás aktualitásai

16:20 – 17:00 Hadiipari kerekasztal: Kutatás, fejlesztés és gyártás – kapcsolódási pontok a járműipar számára

17:00 órától italkínálás és networking

18:00 órától vacsora és állófogadás

Szerezze be konferencia belépőjét a tizedik Portfolio-Mage Járműipar 2025 rendezvényre az alábbi linkre kattintva!