Engedhet az EU: nem lesz teljes tiltás a belső égésű motorokra


A tárgyalások jelenlegi állása szerint 2035 után is lehet majd újonnan forgalomba helyezni belső égésű motoros autókat – igaz, nagyon alaposan csökkenteni kell ezek kibocsátását, kemény szigorítás jön.

A német Bild értesülése szerint Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke egy szerda (december 10-e) késő esti találkozón megállapodásra jutott az Európai Néppárt elnökével, Manfred Weberrel, aki régóta szorgalmazza a belső égésű motorok tilalmának megszüntetését. Az üggyel kapcsolatos részleteket csütörtökön (december 11-én) véglegesítették.

Manfred Weber a Bildnek elmondta, hogy 2035-től kezdődően az új járművek regisztrációja esetén a szén-dioxid-kibocsátásra 90 százalékos csökkentést fognak előírni, nem 100 százalékost, ahogy eddig tervezték. Azaz adhatnak el újonnan belső égésű motorral szerelt autókat is az EU-ban, de az autógyártóknak alaposan, 90 százalékkal csökkenteniük kell ezek kibocsátását, tehát az elektromos autók eladását fel kell pörgetniük.

A lap értesülései szerint 2040-től sem lesz 100 százalékos cél, tehát továbbra is gyárthatnak hagyományos erőforrásokat az OEM-ek. Ugyanakkor a Bloomberg szerint csak 2040-ig tart a türelmi időszak, addig is csak olyan belső égésű motoros autókat lehet forgalomba helyezni az unióban, amik valamilyen tölthető villanymotorral is rendelkeznek.

A végleges megállapodás már a jövő héten napvilágra kerülhet, uniós források szerint december 16-a vagy 17-e lehet az „autócsomag” bemutatásának lehetséges dátuma.