A MAGE részvételével tárgyaltak a kínai és a magyar járműipar együttműködéséről


A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében nagy érdeklődés mellett valósult meg a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal beszélgetés.

A rendezvényen részt vettek a Magyarországon gyártóüzemet építő kínai gépjármű- és akkumulátorgyártók (többek között a BYD, a CATL, a SEMCORP, a Sunwoda, az NIO és az EVE Power), mellettük jelen voltak a beszállítóikat képviselő kínai és magyar szakmai szervezetek – köztük a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) -, a jelentősebb beszállítók (például a Jászplasztik, a Videoton és a Rába) és a témában érintett K+F központok képviselői. A vállalati szektor közös érdekek mentén történő együttműködése lehetőséget biztosít a kölcsönösen előnyös magyar-kínai gazdasági kapcsolatok további elmélyítésére.

A MAGE-t Krisztián Róbert Elnök, Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója és Kilián Csaba Ügyvezető főtitkár képviselte az eseményen.

Nagy Márton, Magyarország nemzetgazdasági minisztere a magyar-kínai kerekasztalhoz kapcsolódóan kétoldalú tárgyalást folytatott Xin Guobinnal, a kínai Ipari és Információ Technológiai Minisztérium (MIIT) miniszterhelyettesével.

A rendezvényen a MAGE ügyvezető főtitkára felszólalásában bemutatta az Egyesület célját, tevékenységét, valamint a két ország autóipari vállalatai közötti együttműködési lehetőségeket. A délután folyamán Kilián Csaba külön fogadta a Kínai Autóipari Szövetség (China Association of Automobile Manufacturers CAAM) és a China Automotive Technology and Research Center (CATARC) vezetőségét.

A megbeszélés során áttekintették a beszállító- és a kutatás-fejlesztés terén lehetséges együttműködési lehetőségeket.

Az elektromos autóké a jövő

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az eseményen kiemelte: az elektromos autózás jelenti a jövőt, amely a zöld, körforgásos gazdaság egyik húzóágazata és elképzelhetetlen versenyképes akkumulátoripar nélkül. Mint fogalmazott, Magyarország már jelenleg is élen jár a high-tech akkumulátorok előállításában, az akkumulátor-feldolgozás és az értékes nyersanyagok újrahasznosítása azonban még hiányzó iparágnak számít hazánkban és egész Európában egyaránt. Ebből kifolyólag az akkumulátor újrahasznosításának iparági meghonosítása, amely európai szinten is versenyelőnyt hozhat hazánk számára.

„Magyar érdek, hogy ne csak az előkezelés, hanem a teljes feldolgozási ciklus Magyarországra kerüljön, mivel az hazánk versenyképességének fokozása mellett a zöld átállás felgyorsításához is érdemben hozzájárul” – mondta a nemzetgazdasági miniszter.

A magyar kormány a járműipart és az akkumulátorgyártást is kiemelt stratégiai ágazatként kezeli és mindent megtesz az elektromobilitás előmozdítása érdekében, amit a magyar-kínai kapcsolatok szorosabbá tétele és a magyar-kínai kerekasztal is tovább erősíthet.

Az esemény legfontosabb témái a következők voltak:

  • Az összeszerelő cégek és az alkatrészgyártó beszállítók hogyan tudják a nemzetközi kapcsolatok és az innováció segítségével elősegíteni az iparág fejlődését?
  • Hogyan lehet a két ország előnyeit kihasználva közösen fejleszteni a beszállítóláncot?
  • Körforgásos gazdaság – akkumulátor újrahasznosítás: mi lesz a használt akkumulátorokkal?